Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS

Boardindeks » Ung og overvægtig




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ny herinde
 Indlæg : onsdag, 08. oktober 2008 02:45 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 07. oktober 2008 09:06
Indlæg: 72
Geografisk sted: fredensborg
hejsa allesammen :-)

jeg er ny herinde jeg er 26 år og har en bmi da er 49. jeg har før prøvet mange diæt og har tabt mig men da jeg holdt op har jeg taget alt på igen og lidt mere. så jeg har tænk mig meget om få jeg er lidt bange få en operation. men jeg har taget et skridt og var til lægen idag bliv henvist til hvidovre. så håber der ik er få meget ventetid. og få resten hvordan er det med vægten er det den fra min egen læge da tæller? altså skal jeg tabe mig 8 % ud fra det jeg vejer fra min egen læge eller skal jeg vente til første undersøgelse? og som jeg har læst skal man virkeligt opholde efetr op. 3 dage i sygehuset og før op. 7 dage hvor man bliver undersøgt? håber at i lige vil skrive er meget forviret.

med venlig hilsen Fatma
:roll:
[/b]


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : onsdag, 08. oktober 2008 02:54 
Offline
Superbruger
Superbruger

Tilmeldt: søndag, 30. december 2007 14:21
Indlæg: 1770
Geografisk sted: Næstved
Operationsdato: 29. aug 2008
Operationssted: Hamlet
Hej Fatma

Velkommen her i forummet. Jeg håber at du blive glad for at være her. Her findes der svar på rigtigt mange spørgsmål, og her er mulighed for at spørge løs - alt det man orker.

Og tillykke med din beslutning om operation.

Du kan godt starte dit vægtab ud fra den vejning din læge har lavet. Bare den er dokumenteret - Altså at han har skrevet din nuværende vægt i din henvisning. Men de 8 % vægtab skal ske inden for en rimelig kort periode før operationen. Altså så kan vægttabet godt blive for "gammelt" Jeg mener at det er noget med at man skal have tabt de 8% indenfor 3 måneder op til operationen. Men der kan godt være forskellige regler fra sygehus til sygehus.

Den normale indlæggelsestid for en Gastisk Bypass operation er 1-2 dage - igen er det lidt forskelligt fra sted til sted - og selvfølgelig også forskelligt fra person til person.

For mit eget vedkommende, der er opereret på Hamlet, så mødte jeg kl.7 fredag morgen - blev opereret kl 8 og blev udskrevet lørdag kl. 14. Altså var jeg indlagt i lidt over et døgn. (du kan evt læse min dagbog om mit forløb.

Men igen - Rigtigt hjerteligt velkommen herinde.

René

_________________
Min Dagbog - Kommentarer til Min Dagbog - Nyeste Billeder

Billede Billede


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : onsdag, 08. oktober 2008 03:02 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: tirsdag, 10. juli 2007 14:38
Indlæg: 9244
Geografisk sted: Østersøens Perle, Bornholm, Rønne
Operationsdato: 27. aug 2007
Operationssted: Hamlet Frederiksberg
Hej Fatma. Et stort velkommen til dette pragtfulde forum skal også lyde fra Bornholm. Håber du bliver glad for siden og får svar på alle de spørgsmål man tumler med når man er i den fase af beslutninger som du er nu. Glæder mig til at kunne følge dit forløb og håber det bliver gnidningsfrit. MVH Zarina (fatima's mor.. synes bare det var sjovt at i havde næste samme navn) :-)

_________________
BilledeGBY/Hamlet d 27/8-07. Højeste dokumenterede vægt, 140 kg
Zarinas dagbog
Kommenter Zarinas dagbog

OPERATIONSKALENDEREN 2011
OPERATIONAKALENDEREN 2012
Billede


Top 
 Profil  
 
 Titel: tak...
 Indlæg : onsdag, 08. oktober 2008 12:32 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 07. oktober 2008 09:06
Indlæg: 72
Geografisk sted: fredensborg
mage tak. :lol:
skønt at se nogle vil svare på min inlæg. tak få det.
jeg kan godt lide denne forum man få mange viden om operationen, men da er nogle gange bæske historier så jeg bliver nogle gange bange:) men tak tak tak i skal nok høre min historie hvis bare jeg bliver godkendt:). ha en god dag allasammen knus mange hilsner fatma.


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : onsdag, 08. oktober 2008 15:10 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: onsdag, 09. april 2008 22:04
Indlæg: 577
Geografisk sted: københavn
Operationsdato: 24. sep 2008
Operationssted: Hamlet
[smilie=hi ya!.gif] hej Fatma...velkommen til....du skal ikke være bange, det føles dejligt at leve med en gastrisk bypass...faktisk helt normalt, man kan bare ikke spise så meget, jeg er ny opereret og jeg lære min nye mave at kende hver dag jeg står op, jeg smiler fordi :-) jeg nu spiser som "en slank" og ja jeg taber mig stille og roligt, så hæng i og hold fast hvis du har besluttet dig så tro mig det er dygtige læger der behandler dig den dag det går løs....held og lykke... :toothy4: knus britta nina. :wave:


Top 
 Profil  
 
 Titel: hejsa igen
 Indlæg : torsdag, 09. oktober 2008 11:04 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 07. oktober 2008 09:06
Indlæg: 72
Geografisk sted: fredensborg
skal lige spørge jer om en ting, som jeg læser herinde, så er da ekstrem ventetid i hvidovre og mange bliver omvisiteret, er det mon rigtigt?
jeg har selv bedt om henvisning til hvidovre men er nu i tvivl, jeg håber da ik er langt ventetid. Men hvis da er skal man selv skrive brev til hamlet? angående omvisetering? håber jeg kan få svar:)


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : torsdag, 09. oktober 2008 14:42 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: onsdag, 09. april 2008 22:04
Indlæg: 577
Geografisk sted: københavn
Operationsdato: 24. sep 2008
Operationssted: Hamlet
:-) hej Fatma...når du modtager brev fra hvidovre så sku der gerne ligge en blanket :evil3: hvor du kan bede om omvisitering, så sørger omvisiteringen for at du kommer til nærmeste privathospital og det jo Hamlet i søborg....knus britta nina. :toothy8:


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : fredag, 10. oktober 2008 09:10 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 07. oktober 2008 09:06
Indlæg: 72
Geografisk sted: fredensborg
ok tak få hjælpen:)


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : fredag, 10. oktober 2008 09:59 
Offline
Superbruger
Superbruger

Tilmeldt: søndag, 17. juni 2007 12:37
Indlæg: 1576
Geografisk sted: Vejle
Hej Fatma
Velkommen i forummet, jeg håber du bliver rigtig glad for at være her. Tillykke med din beslutning om at ændre dit liv. Spørg løs, som du kan se, er der altid nogen der kan hjælpe :-) .

_________________
De bedste tanker (o:
fra Hanne
G. Bypass i Belgien den 28/1 2008, hos Luc Lemmens. Læs mere under "operation i udlandet", og emnet er "så er flyet lettet(O:".
Max vægt 98 kg. Vægt nu 66 kg.
BilledeBillede


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : mandag, 13. oktober 2008 09:50 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 07. oktober 2008 09:06
Indlæg: 72
Geografisk sted: fredensborg
hejsa har lige ringet til hvidovre hospital og det siger det ikke har modtaget henvisningen i deres system og da kan gå nogle dage før de har modtaget papirene siger de:((( men venter lidt imorgen eller på onsdag ringer jeg igen. håber jeg kan nå det indn lovet træder i kræft:(
men min vægttab gå findt i øjeblikket i løbet af 6 dage har jeg tabt 4 kilo :) jubii:)


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : mandag, 13. oktober 2008 10:32 
Offline
Superbruger
Superbruger

Tilmeldt: søndag, 17. juni 2007 12:37
Indlæg: 1576
Geografisk sted: Vejle
Hej Fatma
Hvis jeg var dig, ville jeg straks ringe til min læge og bede dem om at faxe henvisningen til hospitalet. De skulle have modtaget den for længst. De har kun 8 hverdage til at svare på henvisningen, men hvis de kan putte den ind under at de ikke har modtaget den, så kan der jo gå lang tid.
Jeg ville starte med at ringe til den afd. hvor du er blevet henvist til og bede om fax nummeret, så du ved du har det rigtige nummer, som du kan give til din lægens sekretær.
Så ringer du til lægen og beder sekretæren om at faxe den. Spørg lægesekretæren om de faxerden med det samme, for så kan du ringer hospitalet lige efter, for at høre at de har modtaget den. For så ved du at de har den og de ikke kan krybe uden om igen. God kamp.

_________________
De bedste tanker (o:
fra Hanne
G. Bypass i Belgien den 28/1 2008, hos Luc Lemmens. Læs mere under "operation i udlandet", og emnet er "så er flyet lettet(O:".
Max vægt 98 kg. Vægt nu 66 kg.
BilledeBillede


Top 
 Profil  
 
 Titel: hejsa igen
 Indlæg : fredag, 17. oktober 2008 15:33 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 07. oktober 2008 09:06
Indlæg: 72
Geografisk sted: fredensborg
hejsa igen
har nu søgt om omvisetering igår den 16 okt til privathospitalet hamlet jeg har selv kørt hen til stedet og afleveret kurverten:) nu håber jeg bare at det går hurtigt og hamlet modtager den snart håber jeg:) jeg skulle spørge angående i snakker om grastoskopi eller ligene:) han ik udtale det:) hvad er det er det sygehuset da gør det eller skal man selv ringe til lægen og henvises til hospitalet????og alt det andet kikkertundersøgelse osv???


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : fredag, 17. oktober 2008 15:42 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: tirsdag, 10. juli 2007 14:38
Indlæg: 9244
Geografisk sted: Østersøens Perle, Bornholm, Rønne
Operationsdato: 27. aug 2007
Operationssted: Hamlet Frederiksberg
Jeg blev opereret på hamlet. og fik ikke den undersøgelse, det er vist kun hvis de forventer at lave en åben operation, eller man har haft problemer med tarmene før.. altså kendte sygdomme. Held og lykke og håber du får en hurtig tid til forundersøgelse. Kh Zarina

_________________
BilledeGBY/Hamlet d 27/8-07. Højeste dokumenterede vægt, 140 kg
Zarinas dagbog
Kommenter Zarinas dagbog

OPERATIONSKALENDEREN 2011
OPERATIONAKALENDEREN 2012
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 18. oktober 2008 05:56 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: lørdag, 26. juli 2008 19:12
Indlæg: 453
Geografisk sted: Jægerspris
Operationsdato: 12. nov 2008
Operationssted: Hamlet
Fatma skrev:
hejsa igen
har nu søgt om omvisetering igår den 16 okt til privathospitalet hamlet jeg har selv kørt hen til stedet og afleveret kurverten:) nu håber jeg bare at det går hurtigt og hamlet modtager den snart håber jeg:) jeg skulle spørge angående i snakker om grastoskopi eller ligene:) han ik udtale det:) hvad er det er det sygehuset da gør det eller skal man selv ringe til lægen og henvises til hospitalet????og alt det andet kikkertundersøgelse osv???


kikkertundersøgelse og gastroskopi er - så vidt jeg ved - den samme undersøgelse. Og Hamlet er meget søde til at informere om alt, så du skal nok få en masse information fra dem når de har modtaget dine papirer. Jeg skal selv opereres på Hamlet, og har ikke hørt noget (endnu) om gastroskopien.

Og igen, velkommen på forum :-)

- HH

_________________
Billede
12/11 2008: GBY Hamlet
Dagbog - Kommentarer til dagbog


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : søndag, 19. oktober 2008 07:53 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 03. januar 2008 12:22
Indlæg: 3813
Geografisk sted: Næstved
Operationsdato: 14. aug 2008
Operationssted: Hamlet
hamlet laver ikke gastroskopi medmindre noget indikere at de er nød til det , ellers er den undersøgelse overflødig , det sagde de til mig til min Fu1.. Så du kan være ganske rolig , medmindre du har mange problemer med sure opstød,halsbrand osv ..

Kh

_________________
Jonna ;0)


Billede

BilledeBillede




11/8-08 GPYP operation


Top 
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Boardindeks » Ung og overvægtig


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
Chart.dk
Danish translation by Olympus DK Team