Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS

Boardindeks » Ung og overvægtig




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Indlæg : søndag, 17. maj 2009 21:57 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: onsdag, 13. maj 2009 15:35
Indlæg: 3
hej alle sammen..

hvor blev jeg dog glad da en bekendt jeg har, gjore mig opmærksom på at der på denne side var nogle søde mennesker, som måske kunne hjælpe mig lidt igennem de tanker jeg gør mig nu... :!:

for at komme direkte til sagen, så må jeg nok hellere fortælle lidt om hvem jeg er, og hvorfor jeg søger hjælp nu...

jeg er en ung "pige" på 25år, jeg har siden jeg var 15år, været ramt af blodpropper i de dybe vener i mine ben, og op til 10cm under hjertet, hvor de gudskelov blev stoppet, pga en manglende returløbs-vene.. det har været en sej kamp gennem mange år, hvor der desværre løbende er tilstødt flere ting...
grundet det, har jeg ikke en del tid kæmpet med deprationer og angst, nærmere betegnet døds-angst.. jeg kunne se uheld i alt hvad jeg ville gi mig i kast med... som følger af det, og min sygedom, har jeg ikke været i stand til at gennemføre en kur der kunne holde.
min læge sendte mig i torsdags ud og få taget blodprøver, i håb om at jeg kunne komme i betrægtning til OP...
min overvægt er til stor fare for mit helbred i forhold til min sygedom..
pt er min vægt 114kg, og jeg har et BMI på 36,5.. :cry:

ved i hvordan mine chancer er?? og i så fald, kan nogle så fortælle mig hvor længe jeg ca skal vente??

jeg har prøvet at læse mig til en masse her, og har også fået en del svar, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre andres mening om netop min konkrete situation, for jeg aner ikke om jeg er købt eller solgt...
jeg ønsker mig det så brændene, da jeg ikke føler at jeg kan klare et vægtab på egen hånd.

og samtidig vil jeg gerne rose denne side og alle jer på den, jeg syntes det er fantastisk at i stiller jer selv til rådighed for at hjælpe sådan nogle som mig gennem det her.
tusind tak :flower:


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 18. maj 2009 20:50 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 25. september 2008 13:26
Indlæg: 610
Geografisk sted: Viby Sj.
Kære chano21

Tak for din fortælling som er din og dermed en åbenhed til en masse fremmede mennesker. Du skriver ikke hvorfra du kommer i landet så vurderinger af ventetider mv kan jeg ikke komme med et bud på. Dernæst ville du da med dit forløb være kandidat selvom dit bmi er under 40 jeg tror (håber) de går ind og laver en individuel vurdering på din situation det pågældende sted.

Men du skal gøre dig HEL KLART at operationen ikke gør arbejdet alene. Du skal stadig have rygrad til at være "tro" mod den sunde livsstil bagefter ellers bliver du bare stor igen. I hvert fald er muligheden der i alles tilfælde og det skal man være klar over så det ikke kommer som et chok og måske endnu et nederlag hvis man er en af dem der kan tåle alt og skal passe på som tiden går!

Men pøj med forløbet håber da det lykkedes for dig at komme igennem til det du ønsker!

_________________
TAG ANSVAR FOR DIT LIV!! ;O)
Læs min dagbog her
Kommenter min dagbog her

jan. 08 Max vægt 129,2
26.09.08 Henvisning fra egen læge - vægt 125,4
19.11.08 GBYP på Hamlet afbudstid vægt 113,3(oprindelig tid 09.02.09) vægt efter OP 115,6
Vægt ved udskrivelse(2 døgn efter) 113,5

Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 18. maj 2009 23:04 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: onsdag, 13. maj 2009 15:35
Indlæg: 3
hej igen.

tusind tak for dit svar. det varmer rigtig meget at vide at man ikke er alene i verden i det her.
jeg har i lang tid læst en masse om de operationer her, og jeg er godt klar over at det ikke er klaret ved en OP alene... men jeg føler måske at jeg vil ha lettere ved at omlægge hele min hverdag og min kost, hvis jeg i en længere periode ikke kan overspise, og får et "gog i nøden" hvis jeg spiser det forkerte... det er lidt svært at forklare, men jeg tror det for mig, et eller andet sted, "bare" er et spørgsmål om vane, men det er svært at sige..

jeg har i lang tid gjort mig en masse tanker om det, og prøvet at indstille mig selv på de følger der kommer, både fysisk og socialt, og føler mig rimlig afklaret med det, selvføljelig kan jeg ikke med 100% sige hvordan det vil blive, da jeg ikke har prøvet det før, men bare tanken om den livsglæde og overskudet jeg ville få efterfølgene, det gi mig virkelig mod på det, for pt lever jeg mit liv med overvægt, og livet som indsats.. og det skal være slut nu...
henvisningen er sendt fra min læge idag, og nu vil jeg spændt gå og vente på udfaldet. :-)
og endnu engang tak for dit svare. det betyder meget for mig.
og forresten, så bor jeg i korsør :-)
med venlig hilsen
henriette


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 20. maj 2009 21:24 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 23. april 2009 10:12
Indlæg: 587
Geografisk sted: Sydfyn
Rigtig meget held og lykke med at slippe igennem nåleøjet :cherry:
Når du har sådan nogle problemer, så kan det jo sagtens være du går ind under den gruppe der ska' ha' en BMI på 35 for at blive godkendt.

_________________

24.05.09 ~ 119 kilo - jagten på de 8% påbegyndt.
24.06.09 ~ FU1 på Svendborg Sygehus.
22.09.09 ~ FU2 på Svendborg Sygehus
20.11.09 ~ Gastroskopi på Nyborg Sygehus

Billede
:tongue3:Dagbog ♪ ♥ ♪ Kommentarer:love5: ..oO( Det er hårdt at være blød... )


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 10. juni 2009 15:16 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: fredag, 27. marts 2009 00:40
Indlæg: 477
Geografisk sted: Brønderslev
Angående din chancer, så vil jeg mene at de er gode. Man skal entenhave en BMI på over 35 plus følgesygdomme eller på 40. Du har jo en kronisk tilstand med de blodpropper,og denne tilstand må da kun forværres af en overvægt. Jeg vil tro at det vægter højt. Hvis du som det lige er blevet sagt ellers er helt afklaret med hensyn til det denne operation vil betyde, så klø bare på. Det skal nok blive til noget. Jeg har også diagnosen depression, men er meget stabil nu. Så det var ikke noget problem på den front heller.

Ønsker dig det bedste!!!!

_________________
MVH Joanna:-)

24.04.2009 Henvist til operation af egne læge
08.06.2009 FU1 på Eira
03.08.2009 FU2 på Eira
OP den 7.august!!!


Joannas dagbog
Kommentarer til Joannas dagbog

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjH5nRN/]
Billede
[/url]

[url = http://www.TickerFactory.com/]
[img] http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4, 3; 7/st/20090807/e/GBY/dt/7/k/89ff/s-event.png [/ img]
[/ Url]


Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 10. juni 2009 15:36 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: onsdag, 13. maj 2009 15:35
Indlæg: 3
hej :-)

tusind tak for dit svare.
jeg skal til min læge igen på fredag, hvidovre har afvist min henvisning, men uden at gi nogle forklaring. det gjore mig utrolig ked af det, men min læge siger at vi ikke skal gi op, og hun sagde også til mig at de ikke må afvise den uden at have haft mig til samtale først, netop p.g.a min sygedom, men jeg ved det ikke, jeg krydser fingre og håber det går!!!
men tusind tak for dit svar, det er rat at høre lidt positivt. og jeg håber så inderligt at du har ret.

jeg kan se at du har en OP ret forude... tusind gange held og lykke med det, jeg håber det bedste for dig. :-)

endnu engang tak for dit svar.
med venlig hilsen
henriette


Top 
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Boardindeks » Ung og overvægtig


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
Chart.dk
Danish translation by Olympus DK Team