Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS

Boardindeks » Ung og overvægtig




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Indlæg : lørdag, 01. august 2009 06:35 
Offline
Permanent beboer
Permanent beboer
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 26. maj 2008 13:46
Indlæg: 124
Geografisk sted: Bjerreby på Tåsinge. ( Fyn )
Operationsdato: 8. dec 2010
Operationssted: Bariatric Center Ode
Hejsa til jer alle!

Jeg skriver dette fordi jeg har et stort problem!!! Jeg har altid selv som barn og voksen været meget overvægtigt, men så for 2½ år siden købte jeg en fedme operation i udlandet ( GB ) Som har gjort jeg i dag har tabt mig 30 kg. Men det er ikke det der er mit problem.... Det er min datter på 10 år. Jeg kan se hun har de samme mad problemer som jeg havde som barn, når vi spiser kan hun bare ikke holde holde op igen!! Hun har ikke den der "stop klods " Som fortæller hende at hun er mæt... ( den har jeg heller aldrig haft, ikke før jeg fik min banding ) I dag fortæller den også mig hvornår jeg skal stoppe med at spise, hvis den ikke var der ville jeg også kunne spise hele tiden...
Man skulle jo så tro at når både jeg men også min datter har set hvad jeg har været igemmen for at tabe mig, at vi så begge to bare havde nemt ved at styre hun ikke også bliver overvægtig, men det er BARE IKKE SÅ NEMT!!!! Jeg snakker meget med hende om hvad der er godt og ikke godt at spise, jeg laver mad uden stort fedt indhold i, slik osv. Prøver vi meget strengt kun at holde til om fredagen hvor vi har slik dag.... Men alligevel bliver hun ved med at tage på!!!! Jeg er så ked af det på hendes vegne fordi jeg selv har været mobbet hele mit skole liv pga. min overvægt, det ønsker jeg ikke for hende, men jeg aner ikke hvad jeg skal stille op???? Hun ligner mig bare SÅ MEGET inden jeg fik min banding.
Sidder der nogen der ude som har det samme problem??? Jeg mangler nogen at snakke med dette om, og "høste" nogen guldkorn ved ander!!!

Hilsen Natusan. :flower:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wirJ5Sd/]
Billede
[/url]


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 01. august 2009 10:13 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: fredag, 12. oktober 2007 12:05
Indlæg: 3351
Geografisk sted: Birkerød
Operationsdato: 27. jan 2009
Operationssted: Hamlet
åh hvor trist på en eller anden måde for kender det jo fra mig selv jeg var også bare der som 10 årige.
Har en datter på snart 3 så hende er jeg ikke så obs på endnu (og så alligevel fordi både HH og jeg er OP nu) men ja jeg kan jo ikke se tendensen før om nogle år.
Har du snakket med lægen? Spurgt hende om hun går og småspiser uden du ser det, for det var det jeg gjorde.
Det kan jo også være hun har lavt stofskifte eller sådan noget, jeg synes det ville være godt at få lægen indover.

_________________

27.1.09 OP Hamlet

Dagbog
Kommentarer
Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 01. august 2009 11:07 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: fredag, 05. december 2008 13:29
Indlæg: 1024
Geografisk sted: Østjylland
Hejsa,

Måske sku du få tjekket hende for pco, for hvis man har det, har man ingen mæthedsfornemmelse, du kan være født med ellers spise dig til.

Jeg har ikke selv nogle børn på den alder endnu, men jeg døjede selv med vægten i den alder, og jo mere obs min mor var på det jo værre blev det. Når jeg kigger tilbage på billeder, følte jeg mig meget mere tyk end jeg var, måtte gerne tabe 8 kilo bestemt, men jo mere min mor ævlede om hvor tyk jeg var, og hvor meget jeg skulle passe på, og hvor slank min veninde var, jo mere tog jeg på, ja hun satte sågar en hængelås på køkkenskabet, med de ting de andre kun måtte få. Jeg tror bestemt ik du er sådan, men jeg ville sørge for at hun fik sund kost ( som du også gør) og motion, hvis hun ik er til noget, ku i måske finde på noget sammen, om ikke andet nogle gåture eller svømning, så ville I også kunne få nogle gode snakke, og hun ville være i centrum ( ka jo godt være hun er i forvejen, jeg kender dig jo ik;-) - kort fortalt ville jeg bidrage til hun fik så sund en hverdag som mulig, ved at vise hende det og ikke snakke vægt og pas på, for børn i den alder har det med at være trodsige både bevidst og ubevidst - måske ku hun være med til at lave mad, og I ku snakke om hvad hun kan li, ofte vil de jo gerne ha det ligner det fastfood de andre spiser, og det hele kan jo laves i en sund udgave.
Men der er jo også mulighed for at få professionel hjælp -du kan få en henvisning fra din læge til fx. Livstilscenteret i Brædstrup - der kan du både komme som overvægtg voksen på "kursus" eller som forældre til overvægtige. (De har også hold for ryger, dibetikkere, barnløse m.m.)

Håber du kan bruge min lange smørre til noget, prøvede at gøre den kort!;-)

_________________
Jannie

Læs min dagbog her
Kommenter min dagbog her

GBY på Glostrup 22. april 2009
operationsvægt 110,3
Udv. maveplastik på Give 7. okt 2010
Bryster m.m. på Give 29. april 2011

Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : søndag, 02. august 2009 06:52 
Offline
Permanent beboer
Permanent beboer
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 26. maj 2008 13:46
Indlæg: 124
Geografisk sted: Bjerreby på Tåsinge. ( Fyn )
Operationsdato: 8. dec 2010
Operationssted: Bariatric Center Ode
Hejsa i 2.... :compress:

Mange tak for jeres svar.....

Jeg føler virkelig jeg er en super dårlig mor over for min datter fordi jeg ikke
kan stoppe hendes tendens til overvægt.... :cry:
Jeg har jo selv været der og ved hvor ondt det gør altid at skulle hører hvor tyk man er og hvor svært det er at finde tøj der sidder pænt.... Men så snart hun kommer hjem fra ferie ved sin far, vil jeg bestille en tid ved lægen og hører og han måske kan hjælpe os, med måske at komme til kontrol vejning eller sende os til en diæstist hvor min datter kan lære om hvad mad gør ved kroppen... For min frygt er jo så også at jeg ikke skal "tude" hende så fyldt med mine bekymringer at hun går helt over i den anden grøft og holder op med at spise, eller som en af jeg helt rigtigt skrev, nu mere jeg snakker om overvægt, desto mere spiser hun...

Hold op hvor er det bare svært!!!!!

Knus Christina :flower:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wirJ5Sd/]
Billede
[/url]


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : søndag, 02. august 2009 11:40 
Offline
Superbruger
Superbruger

Tilmeldt: mandag, 22. oktober 2007 13:52
Indlæg: 1900
Geografisk sted: Midtjylland
Desværre ser jeg også tendensen ved min pige. Jeg blev selv først overvægtig som voksen, men min mand blev overvægtig fra han var 6 til han var 12. Når man ser billeder fra de to aldertrin af ham, kan man slet ikke forstå det er samme dreng. Min frygt er at det skal ske for hende også.

Hun blev i børnehaven drillet af en flok piger fordi hun havde en tyk mor. Det stoppede så for en tid, da vi flyttede. Så kom der en ny pige i klassen og hun fandt straks hendes bløde punkt og så var der igen fokus på den tykke mor - som børn åbenbart synes det er helt i orden at drille hinanden med - fatter det simpelthen ikke -- nå, sidespring...

Nu er mor blevet mindre, men min datter er i mellemtidne blevet mere selvstændig og har svært ved at forstå, når vi siger at hun ikke bare selv må gå i skabene. Jeg har det sidste halve år fundet tomme eller halvtomme småkageposer, chokoladeæsker og andet hun har fyldt i sig uden vi har har lagt mærke til det. Og som du siger, så er det jo et mønster man - jeg - genkender fra mig selv.

Vi har førhen været meget opmærksomme på ikke at bruge hendes vægt som et tema i familien. Men pludselig så jeg at vi var simpelthen nødt til at tale ud af posen, hvis både min mand og vores datter skulle indse problemets omfang. Min mand er bedstefartypen, der synes at man skal have en is, hver dag man er på ferie og så videre, men han tænker slet ikke på de langsigtede konsekvenser og det er frustrerende.

En dag satte vi os for at finde ud af hendes BMI - der findes et site, der udregner børns BMI - og på baggrund af resultat fik vi en god snak og hun har selv sat et mål for hvor meget hun kan tænke at tabe sig. Mit mål er i beskedenhed at hun holder vægten, for hun vokser jo og så håber jeg lidt på problemet løser sig selv i første omgang. De rene tal var også nogle mine mand havde respekt for, så når jeg nu råber vagt i gevær så er han langt mere lydhør end han var før.

Ville gerne skrive lidt mere og bedre formuleret, men teksten ruller, så jeg stopper nu inden jeg kyler maskinen ud af vinduet.

_________________
Med venlig hilsen
Olivia

Læs min dagbog her
Kommenter min dagbog her

Henvisning fra egen læge 03.08.07
Tid til forundersøgelse, Århus i februar 08
Forundersøgelse, Mølholm 26.11.07
GBYP på Mølholm 25.02.08


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : søndag, 02. august 2009 12:45 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol

Tilmeldt: onsdag, 17. december 2008 05:54
Indlæg: 88
Geografisk sted: Thy
Har en datter på 11 som har samme problem. Jeg har taget kontakt til sundhedsplejesken her i vores kommune og de kører et program for overvægtige børn + forældre.
Jeg sørger for at der ikke er usunde ting og slik i vores skabe, så hun ikke bliver unødig fristet.
Jeg har aftalt med hende at hun skal starte i motionscenter nu her efter sommerferien, de har et hold netop til børn.
Problemet er så de weekender hun er hos far, der står menyen som regel på grillmad, slik, chips og cola :evil:

_________________
FU1 Mølholm- 8-12-2008
FU2 Mølholm - 28-4-2009
OP Mølholm - 30-4-2009
4 måneders kontrol Mølholm d.2-9-2009
1 årskontrol d. 17-5-2010
Startvægt: 98 kg


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : søndag, 02. august 2009 14:21 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 03. juni 2008 11:29
Indlæg: 789
Geografisk sted: Hvidovre
Hvor er det svært at læse jeres indlæg. Hvilket egentlig kommer bag på mig. Følelserne bruser op i mig og jeg kan huske hvordan det var at være barn med overvægtstendenser. Slåskampene med mor, anderledesheden og stigmatiseringen..

Jeg kan mærke at min vrede over barndommens 'misforståelser' stadig ligger lige i overfladen og jeg glæder mig til tid til at gøre af dem.

Min mor havde en lignene kamp også med min 16 år yngre lillebror, som i dag har en BMI på knap 35 og er 19 år gammel. Min mor tabte kampen til overvægten med to børn.. Det er derfra jeg drager min erfaring.

Bevægelse og motion, og bevægelse og motion.. Det er de eneste kodeord der er og ja, det er HELE familien der skal ud og bevæge sig og dyrke sport og det er ikek kun nu og næste år, men resten af jeres børns hjemme liv.

Giv jeres børn de redskaber i ikke selv havde, et sundt forhold til motion og bevægelse og et NATURLIGT forhold til mad. De skal jo også spise for at leve og ikke leve for at spise ;)

_________________
Tanke skriblerier i dagbogs form

Andres skriblerier i kommentar form

Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : søndag, 02. august 2009 16:23 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: tirsdag, 10. juli 2007 14:38
Indlæg: 9244
Geografisk sted: Østersøens Perle, Bornholm, Rønne
Operationsdato: 27. aug 2007
Operationssted: Hamlet Frederiksberg
Slet ikke sjovt når ens børn køre i samme dårlige livsstil som vi selv har været igennem. Har selv haft de samme problemer med mine børn, og da jeg var barn.. Åd en hel citronfromage, kunne jo ikke sætte resten i fryseren.. så ville min mor opdage det!
Jeg ville tage en alvorlig snak med hendes far, og få ham til at forstå at det er misforstået kærlighed at give hende junkfood.. også selvom det er hans weekend.
Håber inderligt at du får hjælp til at give hende et godt barndomsliv uden at skulle blive drillet med vægten. Det gør bare så ondt og gør kun ondt værre.
Men hvor er det godt at du tager hånd om sagen, FØR hun bliver så stor at det er en livslang kamp. Held og lykke.
Knus Zarina

_________________
BilledeGBY/Hamlet d 27/8-07. Højeste dokumenterede vægt, 140 kg
Zarinas dagbog
Kommenter Zarinas dagbog

OPERATIONSKALENDEREN 2011
OPERATIONAKALENDEREN 2012
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : søndag, 02. august 2009 17:16 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: onsdag, 25. februar 2009 10:32
Indlæg: 94
Geografisk sted: Sjælland
Jeg har selv det samme problem med min søn, han er 9 år.
Jeg ved godt han vokser, er meget aktiv osv osv, men hans appetit er enorm, og da han kun er 9 år er det 100% mit ansvar og styrer hans mad/slik indtag med hård hånd.
Det er da nogle gange en kamp, men serverer altid maden anrettet lækkert på en tallerken til ham, og en portion er nok og han spørger ikke engang efter mere nu. Det gjorde han altid førhen.
Desuden har vi aldrig slik, kage eller lign. i huset (med mindre vi får gæster).
Om fredagen får han 20 kr, som han kan bruge som han vil.
Har også fjernet smøret fra hans rugbrødsmader, alt mælk er minimælk eller skummetmælk, saftevandet og sodavandet er light osv osv..
Der er tit utroligt mange skjulte kalorier i maden, og det kræver tit at man er lidt kreativ :mrgreen:
F.eks her i sommeren har han spist koldskål og har så udskiftet kammerjunkerne med lækre jordbær skåret i stykker og "drysset" udover.
Nu skal i ikke tro at jeg er en streng mor..
Jeg elsker bare min dreng over alt, og jeg vil ikke ha at han skal det helvede igennem som jeg har været.
Da han var 8 år vejede han 5+ kg for meget, og var begyndt at ville sidde hjemme istedet for at være ude at lege med venner eller cykle.
Da besluttede jeg at sige stop. Jeg ville ønske min mor havde sagt stop da jeg var på samme vej da jeg var barn.
Tit ved børn godt at det de lige har gang i er forkert, og har brug for en voksen til at tage ansvar for at det bliver stoppet. Det er en del af en tryg barndom.
Syntes det er super godt at du er så opmærksom på problemet, og ja det er skisme ikke rart at være den "dumme mor", der tit må sige nej :(
Men du vil jo bare det bedste for din datter, og når alt kommer til alt så er det altså dit ansvar :)
Det kan også være din datter sukker afhængig..
Det var min søn.. Husk at fjerne det hvide brød og udskifte med groft fiberrigt brød, masser af frugt/grønt osv..

Tager hatten af for dig, for det er en sej kamp.
Kan tit godt føle mig som en skodmor, når han kommer og fortæller at hans kammerater får slik/chips hver dag, og som han udtrykker det "jeg må bare ikke en skid", men ved inderst inde at det er kampen værd.

Ønsker dig og din datter alt muligt held og lykke i fremtiden.

Kh Trunte79

Edit:
Det er ret så vigtigt at din datter ikke tror hun skal på en slankekur eller lign. Start stille og roligt med at fjerne visse ting fra hjemmet, det kan godt være ret så hårdt hvis ligepludseligt en dag alt er væk :shock:
Jeg ville nok fjerne det hvide brød og smøret, og så portions anrette maden..
Du nævner ikke noget om fritids aktiviteter .. Det er altså også en rigtig god ide. Hvis hun ikke gider noget med sport kan det være noget socialt f.eks spejder eller jazz/funk dance.

Ja det var sq en lang smøre, men håber du kan bruge noget af det :oops:

_________________
Min dagbog
Kommentarer til min dagbog

Billede

GBYP d.6/8-09 på Hamlet.

Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 03. august 2009 18:38 
Offline
Permanent beboer
Permanent beboer
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 26. maj 2008 13:46
Indlæg: 124
Geografisk sted: Bjerreby på Tåsinge. ( Fyn )
Operationsdato: 8. dec 2010
Operationssted: Bariatric Center Ode
Hejsa til jer alle...

1000 tak for alle de dejlige svar i har skrevet!!! Hvor er det dejligt at vide at jeg ikke er alene med dette problem!!! Jeg sidder faktisk og tænker på om vi kvinder der ender med at blive overvægtige måske allerede mens vi er gravide "giver" vores ufødte børn nogen dårlige gener, som gør vores børn har tendens til også at komme til at lide af overvægt??? Hvis det hænger sådan sammen, så er vi godt nok oppe imod stærke kræfter!

Jeg har besluttet mig for når min datter komme hjem fra ferie fra sin far, skal jeg have en god snak med hende, og så vil jeg inddrage vores læge, for som en af jeg skrever, så skal hun ikke på slanke kur, men lære at der er stor forskæld på det vi kommer i munden. Jeg har også købt en tavle som er indelt i felter for hver dag i ugen, og ved hæjlp fra den skal vi få sat noget mere fokus på vi ALLE sammen får noget mere motion... :bounce:

Jeg er klar til kamp, og det har kun givet mig et skub i den rigtige retning nu hvor jeg kan læse jeg ikke sidder alene med dette problem!

Tak fordi i skrev tilbage....

Knus Christina :flower:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wirJ5Sd/]
Billede
[/url]


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : tirsdag, 04. august 2009 09:36 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: søndag, 17. august 2008 13:11
Indlæg: 2716
Geografisk sted: Svenstrup
Operationsdato: 9. sep 2008
Operationssted: Belgien
Hejsa, ja det er svært når ens børn bliver for tykke og man ikke rigtigt kan stille noget op. Har selv en datter på 11 som vejer omkring 5kg for meget og på sådan en lille krop er 5 kg faktisk meget .. hun ved det godt og vil også gerne tabe sig. Problemet er det går fint i hverdagen hvor vi lever rimelig fornuftigt. Men hver anden weekend ved far og især her i de 3 ugers sommer ferie er det gået galt. Der har den stået på gillmad , pizza og restaurant besøg. Og ellers hedder det altid grillmad da hendes far ejer en grillbar og hele tiden arbejder og så bliver der ikke lavet mad, så det 1-1½ kg hun som regel når at tabe på 14 dage tager hun på igen efter en weekend der. Rigtig frustrerende!

_________________
Billede
Billede
Højeste vægt 112 kg
GBYP i Belgien af Dr.Lemmens 9 Sep 2008
Give hudreduktion af mave 14 Okt 2009.Minus 1086 gr
Give Balleløft 9 feb 2010.
Give Re op maven 9 sep 2010. Anker snit.Minus 400 gr
Give brystløft 19 Nov 2010.Minus 112 gr
Give hudreduktion arme 26 Feb 2011.Minus382 gr
Grindsted 30 Nov 2011. Lavet lår / tangaløft
BFO 22 Feb 2012 Fået 425 ml
BFO 30 Okt 2012 fået 650 ml


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : tirsdag, 04. august 2009 10:32 
Offline
Debattør
Debattør

Tilmeldt: torsdag, 18. juni 2009 13:02
Indlæg: 27
Geografisk sted: Egernsund, Sønderjylland
Hej,
Jeg føler med dig.. Her kommer lige en lille historie om min datter..

Min datter har været overvægtig fra hun blev født.
Vi var ved lægen for ca. 2 år af andre årsager, hvor lægen lagde et frø om et julemærkehjem ophold.
Min datter ville slet ikke hverken høre eller tale om det.. Efter en lille ugen kom hun og sagde at hun havde hun tænkt på det og hun gerne ville afsted selvom hun var meget nervøs for hvad det indebar..
Og det blev vendepunktet i hendes liv.. Hun fik 12 uger på Julemærkehjemmet i Kollund og smed 15 kilo.. (hun har været hjemme i 1 1/2 år nu og vægten er stadig de 15 kilo mindre..
Så det var en flot pige jeg fik konfirmeret i maj i år.

Måske kunne dette være noget for din datter.. Det er helt ekstremt hvad
de gør for børnene på julemærkehjemmet..
Og min datter har fået veninder derfra som hun stadig ser

pøj-pøj til jer

_________________
Mange hilsner
Anja

26/6 FU2 på Aabenraa sygehus
17/7 omvisiteret til Mølholm
10/8 FU Mølholm
18/8 OP Mølholm


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 26. august 2009 17:37 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: lørdag, 22. august 2009 22:05
Indlæg: 58
Operationsdato: 6. nov 2009
Operationssted: mølholm
Nu er jeg ikke så gammel og husker tydeligt min barndom.
Jeg går pt ved en pskykolog, for at finde ud af hva min overvægt skyldes.

Jeg forbinder mad med hygge og samvær. Det vil sige at jeg kan ikke have gsæter eller hygge mig med familien uden at skubbe noget indbords. Det er en år lang vane og den er exstrem svær at slippe.

Noget andet som også ar været mit problem er at der altid blev snakket om min vægt og hvor meget jeg måtte spise osv... Skal lige siges at ingen andre i familien er overvægtig.

De2 ting gjorde at jeg i hvert fald blev ved med at være overvægtig.

Har selv en datter på 3år, som jeg passer Meget på med. Hun skal aldrig aldrig aldrig igennem det som mig.
Jeg gør det at hun kun for sunde ting, meget sjælden slik aften, og familien har fået at vide at de ikke skal komme med slik osv.
Og hun er stadig en lykkelig pige.
Min 1gå tur om dagen på en time og meget udendørs leg.
Men det allervigtigste i mine øjne er aldrig at fortælle hende at hun skal spise sundt, dyrke motion eller at hun skal tænke på hva hun spiser.

Jeg ser det som mit problem udelukkende, hvis hun vejer for meget, og synes ikke et barn skal bære denne byrde på sine skuldre.

Jeg har haft samme problem når hun er oppe ved sin far hver anden weekend, han kan ikke lave mad så de lever af meget usundt hele weekenden.
Det stoppede efter at jeg var til 2års undersøgelse med hende og lægen sagde at vi skulle til at passe lidt på med hende, han ggav mig en udskrift. og den tog jeg med i statsamtet.
Jeg sagde derude at jeg var rigtig ked af at hun ikke fik ordentlig mad oppe ved han, hvor på juristen sagde at det kunne jeg ikke blande mig i.
Da jeg så vidste papiret fra lægen fik piben en anden lyd, og juristen mente lige pludselig at han bestemt skulle overholde den sunde kost. Så nu laver farmor mad til lille pigen når hun er der. hehe..

I korte træk vil jeg bare sige efter mine erfaringer er den bedste måde at ændre barnets livstil på er at gør det selv og unden at det bliver barnet problem.
Og husk endelig ikke at gøre mad til hygge..
Altså ikke spise hver gang i er samlet .


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 26. august 2009 17:45 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol
Brugeravatar

Tilmeldt: onsdag, 25. februar 2009 10:32
Indlæg: 94
Geografisk sted: Sjælland
Hvad f.. er der med de fædre :shock:
Har nøjagtigt samme problem med min søns far.
Det kan så godt være at der er mange fornuftige fædre derude, skal jo passe på med at generalisere :roll:

_________________
Min dagbog
Kommentarer til min dagbog

Billede

GBYP d.6/8-09 på Hamlet.

Billede


Top 
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Boardindeks » Ung og overvægtig


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
Chart.dk
Danish translation by Olympus DK Team