Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS

Boardindeks » Ung og overvægtig




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 09:34 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: onsdag, 14. april 2010 10:40
Indlæg: 5
Geografisk sted: 4750 Lundby
Operationsdato: 8. feb 2011
Operationssted: Hamlet
Hej til alle jer derude :-)

Jeg har fået operationsdato til d. 6 sep 2010. Jeg GLÆDER mig så meget...men men men der er 17 kg der står i vejen for mit mål!!! og jeg kan IKKE tabe mig :cry: Jeg synes jeg prøver og prøver og prøver, men det højeste jeg har tabt mig er 4 kg!! ved ikke hvad jeg gør forkert??? Føler jeg er helt alene og uden nogen form for støtte og bliver sku ked når jeg tænker sådan for vil sku så gerne ha den operation... Jeg håber der er nogen derude der vil hjæle mig???

Mvh Christina Nøddebrønd


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 09:48 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)

Tilmeldt: fredag, 15. august 2008 06:06
Indlæg: 2509
Geografisk sted: Hirtshals
Operationsdato: 2. okt 2008
Operationssted: Eira
Søde ven

Vi har alle været der hvor du er i dag, og tro mig du skal nok få bugt med dine kg!!!
Du skal have gang i alle dine sunde livretter! Find alt det du elsker og spis det kære ven. Jeg kan da nævne nogen af mine: hummer med lidt advokado, rejer med A38 dressing(ketchup, salt parika og A38) lækkert saftig kyllinge bryst, gerne grillet...........
Spørg endelig løs herinde for vi er super gode til at komme med fif og formannede ord.
Ved du hvad smukke, du skal også finde glæden frem........... tænk at du har fået muligheden for en OP. se det er grund nok til at komme op på hesten og knokle derud af.
Du har endda så god tid at du har tid til at spise dig tyndere.......
Du kan evt tage et par måltider eller 3 på nupo.

Jeg hepper på dig og ved at du kan nå det!!

Kæmpe knus Aase

_________________
Billede
14. August henvisning til OP
16. September FU Eira
23. September FU Eira
2. Oktober OP Eira
Vægttab inden OP 11 Kg
Vægttab den 31 december 2008 27 kg, SKØNT
Vægttab den 2. feb. 2009 31 kg, stadig skønt
1. maj 2009 tabt 36.9kg UNDER 100kg JUBIE
40 kg den 17. juli 2009
Nu minus 48 kg!!! TILFREDS


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 11:18 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 28. december 2009 21:22
Indlæg: 3108
Geografisk sted: Nordjylland
Operationsdato: 10. aug 2010
Operationssted: Hamlet Århus
Det kan være rigtig svært at få gang i kg, nogen gange er der brug for en igangsætter her er NUPO godt, smager bare knap så godt, men det skulle hjælpe.

Lidt motion bare lidt gåture kan hjælpe.

Jeg er på samme sted, og skal snart kæmpe mig ud af mine kg.

_________________
Læs min dagbog her

Kommenter min dagbog her

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wh1Hz8k/]
Billede
[/url]

02/06- 10 Henvist til Aalborg vægt 116 kg BMI 40,1
04/08- 10 Opkald fra Hamlet/Århus om afbudstid til FU 6/8 YES
06/08- 10 FU1 vægt 103.2
10/08- 10 Operation GBY vægt 102,7

Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 11:58 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: lørdag, 03. april 2010 15:43
Indlæg: 467
Geografisk sted: København
Operationssted: Hamlet Søborg
Kære Christina.

Tillykke med din operationsdato :-)

Jeg skal også snart igang med mit vægttab, 2 mdr. før min første forundersøgelse går jeg igang, men jeg ved heller ikke om jeg kan klare det, jeg har ALDRIG tabt over 7 kg. på en gang, og det var bare en kamp, og nu skal jeg tabe ca. 10 kg. Men jeg håber virkelig at gulerodden/operationen kan få mig til at tage mig sammen...

Mht. Nupo, er der jo mange herinde som har spist/drukket det med godt resultat, personligt kan jeg bare ikke leve af Nupo alene, og det med at bytte nogle måltider ud med Nupo, virker bare ikke for mig... Men mht. smagen, så er det jo en smagssag, flere har skrevet herinde at de bare ikke kan lide det, jeg kan faktisk rigtig godt lide pulveret med kakaosmag, så det er altså en smagssag vil jeg sige. Og det er også dyrt, medmindre at du evt. kan købe det herinde, eller på tilbud i supermarkedet.

Det bedste du kan gøre er at gøre det lækkert for dig at skulle tabe dig, det er også min plan som jeg håber på at kunne gennemføre... Min plan er at jeg vil starte morgenen med fx. havregrød eller havregryn med skummetmælk og strøsukker (sødemiddel), blandet frugtsalat af frisk frugt, en grovbolle med fedtfattig ost og peberfrugt eller en tsk. syltetøj, noget jeg kan lide, og så variere det så jeg ikke bliver træt af det... så et mellemmåltid efter et par timer, det bliver nok et stk. frugt. Til frokost vil jeg have en lækker salat med fx. rejer eller ovnstegt kylling (evt. rest fra dagen før) med lidt minimum dressing (smager godt og feder minimalt), måske et stk. rugbrød med æg og tomat og agurk eller med rejer, og en lille streg mayo, makrel i tomat med en streg mayo og agurk, dampet kold laks (eller andet fisk) med lidt mayo og lidt hakket rå løg. Til eftermiddagsmåltid vil jeg have en skorpe med en skive hamburgerryg, røget filet eller andet og lidt grønt på. Til aften, ovnstegt krydret kyllingebryst, laks, koteletter (ikke nakkekot.), kyllingefrikadeller, lasagne med oksekød 3-7% fedt, kogte eller ovnbagte kartofler, ris eller grovpasta, salat, kogte grøntsager eller ovnbagte grøntsager, og så knorr sauce kun med skummetmælk, ingen smør. Til aftensnack, grøntsagsstave med fx. græsk yoghurt 0,2% fedt med krydderi i, frugtfad med blandet frugt som jordbær, druer mm., smootie af cheasy vanille yoghurt med letfrosne jordbær eller andre bær. Hvis jeg bare er drønlækkersulten, så har jeg altid sukkerfri bolcher hjemme, og evt. sukkerfri lakrids fx. gajol, det smager fint. Drikkevarer er sukkerfri saftevand eller sodavand, te med sødetabletter og vand.

Så tror jeg det gælder om at røre sig så meget som muligt, jeg hader bare motion, men kan godt lide en lang gåtur, man kan også tage trappen mm.

Jeg ved ikke om dette er den perfekte måde at gøre det på, og ved ikke om jeg kan gennemføre det, men det er i hvert fald min plan, du kan forhåbentlig bruge noget af det til noget. Jeg tror det handler om at gøre det nemt, fx. med at lave lidt ekstra kylling eller salat til aften og så bruge det til frokost dagen efter, og så spise sig mæt i grøntsager, altså kun et stk. kød og fx. 2-3 kartofler, alt efter størrelse, og så grøntsager for resten.

Så vil jeg bare ønske dig held og lykke med vægttabet og med din operation.

Du er velkommen til at skrive mig en pb, hvis du evt. vil prøve at tabe dig med ovenstående plan, og fx. mangler ideer til krydderier, hvor man køber de forskellige ting, opskrifter eller andet, så vil jeg hjælpe så godt jeg kan. Jeg er ingen ekspert, men går meget op i kost, men kan bare ikke selv gennemføre det, ENDNU.

Musen.


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 12:37 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 21. maj 2009 12:31
Indlæg: 3458
Geografisk sted: Hundested
Operationsdato: 5. aug 2009
Operationssted: Hamlet Søborg
Kan se du skal på hamlet, i mappen du har fået med hjem er der en god diætplan med mad på 1200 kcal, den brugt jeg og tabte 14,2 kg på 2,5 måned, jeg synes det var god og let at holde, så kan varmt abefale den.

_________________
De varmeste hilsner May-Britt
~ Dagbog ~ Kommentarer ~

FU1 19/5-09 startet jagten på de 8 % inden OP d.5/8, nået at tabe 14,1 kg inde OP skulle kun tabe 9 kg.

BilledeBillede
BilledeBilledeBillede
Minus 40 kg d.7/3-2010 Normalvægtig d.16/5-2010 Mål på 60 kg nået d.18/7-2010


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 15:30 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: onsdag, 14. april 2010 10:40
Indlæg: 5
Geografisk sted: 4750 Lundby
Operationsdato: 8. feb 2011
Operationssted: Hamlet
Hej alle.

Tak for de søde og opmuntrende ord :-)
Det er rart at vide at jeg ikke er alene - ved jo også godt at der er mange andre der er igang med det samme, eller har været igennem det, men det virker meget urealistisk...som en drømmeverden ;)

Jeg har brugt den mad plan fra min mappe fra hamlet i ca 1 1/2 måned nu. spiser hverken sous, kartofler, ris, pasta, lyst brød og søde sager. Men det største vægttab ender alligevel kun på minus 4 kg :-(
Det er selvfølgelig bedre end ingenting - men eftersom jeg er en meget stor pige ville jeg mene at det skulle rasle lidt hurtigere af mig??

Jeg har lidt på fornemmelsen at det måske kunne være fordi jeg ikke får drukket alt det vand jeg burde? og jeg når heller ikke alle måltiderne men sørger alligevel for at jeg får det jeg mangler senere på dagen. Men kan det virkelig gøre at jeg ikke taber mig mere??

Jeg har fuldtidsarbejde + 2 små børn så synes tiden er meget brugt i forvejen så det med at finde tiden til motion er meget kniben synes jeg. Overskuddet er der heller ikke helt!! Hvordan klare i andre det??

Puhhh er sku fortvivlet....

Har forresten ringet til min læge i dag og bedt om at få nogen slankepiller...håber det kan hjælpe...?


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 15:42 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 21. maj 2009 12:31
Indlæg: 3458
Geografisk sted: Hundested
Operationsdato: 5. aug 2009
Operationssted: Hamlet Søborg
Du bliver nød til at spise ca. hver 3 time for at få sat forbrændingen igang den skal nemlig have mad 5-6 gange om dagen ellers går den i stå og så sker der ikk noget.Og så skal du sørge for at få 1½-2 l vand om dagen til at rense kroppen for affaldsstoffer.
Så ja det har står bestydning at du ikke spiser 5-6 gange om dagen som der står i planen og ikke får væske nok.
Så du må igang med at spise regelmæssig og drikke nok ellers sker der ikk noget.

PØJ PØJ jeg har intet motion dyrket og har nu tabt 44 kg udelukkende på at spise/drikke rigtigt.

_________________
De varmeste hilsner May-Britt
~ Dagbog ~ Kommentarer ~

FU1 19/5-09 startet jagten på de 8 % inden OP d.5/8, nået at tabe 14,1 kg inde OP skulle kun tabe 9 kg.

BilledeBillede
BilledeBilledeBillede
Minus 40 kg d.7/3-2010 Normalvægtig d.16/5-2010 Mål på 60 kg nået d.18/7-2010


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 17:13 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: lørdag, 03. april 2010 15:43
Indlæg: 467
Geografisk sted: København
Operationssted: Hamlet Søborg
Som aaxman skriver, så skal du spise 5-6 gange om dagen (det rigtige) og drikke nok... Det med at du spørger om det kan være fordi du spiser det du mangler senere på dagen, om det kan være skyld i manglende vægttab, JA HELT KLART UDEN TVIVL, det er det værste du kan gøre...

Musen.


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 07. juni 2010 18:46 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 03. september 2009 19:02
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Næstved
Operationsdato: 10. dec 2009
Operationssted: Hamlet, Søborg
Dejligt at du er i gang - på vej - og har en god dato ventende!

Alle de gode råd er kommet, så jeg vil blot sige:

SULT DIG IKKE!!!
For at holde gang i vægttab SKAL du spise over hele dagen (og drikke).
Spis sundt og godt.
I perioden frem til september skal du huske to gode øvelser:
Drej hovedet fra venstre til højre - fra højre til venstre o.s.v. - altså lær at sige nej tak.
Luk munden - hold tænderne sammen, så er der ikke noget, der smutter i halsen!!

Held og lykke til dig!

Marianne

_________________
Billede

Min Dagbog - Kommentarer til Min Dagbog

28.08.09 Læge henviser til GBYP
09.09.09 Hvidovre tilbyder FU d. 27.04.10
14.09.09 Omvisiteret til (Køge)Hamlet
17.11.09 FU1 på Hamlet
30.11.09 FU2 på Hamlet
10.12.09 OP på Hamlet

Højde: 170 cm
Startvægt: 116
Slutvægt: 63


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : tirsdag, 08. juni 2010 20:10 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: onsdag, 14. april 2010 10:40
Indlæg: 5
Geografisk sted: 4750 Lundby
Operationsdato: 8. feb 2011
Operationssted: Hamlet
Tak for den store opbakning og de gode råd :-)

Jeg har nu kontaktet min læge og har fået nogen slankepiller der hedder regenon...er der nogen som har erfaring med dem? Jeg håber at med pillerne, rigtig kost og motion at det skal lykkedes...Jeg har ihvertfald hovedet oppe og satser på at det nok skal gå...


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : fredag, 11. juni 2010 08:32 
Offline
Orakel
Orakel

Tilmeldt: onsdag, 07. oktober 2009 18:15
Indlæg: 498
Geografisk sted: Nyk.F, 4800
Operationsdato: 4. dec 2009
Operationssted: Hamlet, Søborg
Hejsa

Først tillykke med din op-dato. For det andet er 4 kg da flot at passe sig. Jeg vil ikke komme med gode råd, men blot fortælle dig at det skal nok lykkedes. Tag en dag adgangen og vej dig kun en gang om ugen evt hos lægen. Jeg ved ikke om du har motionen med over det, og ellers en god tur på potten burde også hjælpe lidt med at få gang i det hele.

Ellers som de andre siger - NUPO kur hvis du mangler mange kilo endnu, det kan være det hjælper.

Da jeg skulle tabe mig spise jeg kun kylling og grønsager til aften hver dag. Kedeligt ja, men det hjælp
Også spiste jeg kun rugbrød morgenmad og frokost og grønsager. Intet frugt hellere ikke. Også en masse vand. Jeg cyklede på kondicyklen 10 km den ene dag og 5 km den anden dag.

Held og lykke

_________________
Knus Trunte

Født en dejlig dreng den 30 Januar 2011 - 9 dage overtid. 4500 gram og 56 cm

Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : fredag, 11. juni 2010 10:44 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: lørdag, 18. oktober 2008 21:39
Indlæg: 1843
Geografisk sted: Roskilde
Operationsdato: 16. dec 2008
Operationssted: Hamlet, Søborg
Åh søde, jeg får helt ondt inden i, når du skriver, at du er fortvivlet :cry:

Jeg kan se, at du allerede er i gang med forløb på Hamlet, så var det en ide at kontakte deres diætister? (det er gratis for dig). Det gjorde jeg selv, og tro mig, de har mange "tricks" oppe i ærmet, der kan hjælpe dig på vej.

Held og lykke med det hele, du skal nok nå det :P

Knus
Lone

_________________
Min Dagbog
Kommentarer til min Dagbog
Dit liv er som en tegning, du selv tegner. Du har bare ikke noget viskelæder.


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : fredag, 11. juni 2010 19:26 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol

Tilmeldt: tirsdag, 22. december 2009 09:35
Indlæg: 63
Geografisk sted: Østjylland
Operationsdato: 16. jun 2010
Operationssted: Mølholm
Halløj...

For mig virker det bedst når jeg, drikker masser af vand og små spiser hele dagen... Jeg drikker vand så jeg føler at jeg tisser hele tiden, men det er et godt tegn...
Når jeg småspiser er det gulerødder som jeg er stor fan af.. Har før bildt mig selv ind at min mave ikke kunne tåle dem... :lol: Men de virker for mig nu... Tæller lidt kalorier, som jeg ellers altid har hadet at gøre.... Og spis mindst om aftenen...! Jeg får som regel altid nupo til aftensmad.. Kan rigitg godt lide kakao og caffe latté, men husk vandet du blander i skal være ISkoldt.. Det meste foregår oppe i hovedet..! Du skal prøve og sige til dig selv at du godt kan tabe dig, for hvis du hele tiden siger at det er uoverskueligt, så bliver det desværre...
Når du siger til dig selv at du ikke gider være stor, fed, overvægtig mere, så er det i negativ vending... Prøv og sig at du vil være sund nu, at du vil være glad når du ser dig i spejlet nu, at du vil kunne gå lange ture og glæde dig over det.... Se kun de positive ting ved at smide kiloerne... Hvad gør det ved dig, som person at tabe de kilo? Gør det dig glad, stolt, mere selvsikker osv...? Prøv og forestil dig selv efter vægttabet.. og se dit liv for dig når du har tabt dig... Når du er ved at give op, så giv dig et psykisk spark og sig Jeg KAN, jeg VIL og jeg GØR det...!


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 14. juni 2010 21:33 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: onsdag, 14. april 2010 10:40
Indlæg: 5
Geografisk sted: 4750 Lundby
Operationsdato: 8. feb 2011
Operationssted: Hamlet
Hej igen.

Tusind tak for alle jeres gode råd, søde ord og opmuntring. Det er rart at vide at man ikke er alene om det og at man kan dele det med andre som selv har været igennem det jeg nu er igennem.
Jeg har nu tabt 7 kg ialt :D Så det er næsten halvvejs...tror på at jeg nok skal nå det:-)
Har også forbedret mig på hjemmefronten. Jeg spiser nu ingen brød, kartofler, ris, pasta eller andet usundt - spiser kun grønt og kød til middag og aftensmad. Jeg cykler nu min. 30 min hver dag så håber det hjælper lidt det hele.

Kram Christina


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : mandag, 14. juni 2010 22:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 21. august 2007 21:43
Indlæg: 6019
Geografisk sted: Vendsyssel
Operationsdato: 24. maj 2008
Operationssted: Mølholm
Det er godt nok flot med 7 kilo allerede. Det ta'r jeg hatten af for.

Et andet lille fif er, at sætte sig delmål. Så virker det heller ikke så uoverskueligt.

Du er altså for sej.

_________________
Rikke
Monumentalt mesterværk hvor rundbuestilen er røget

GBYP Mølholm 24/5-08
Billede

Læs Rappersinens tastaturdiarre her - hvis du tør ;-)
Kommenter Rappersinens ordskvalder
salige er de enfoldige, thi de skal arve jorden - og man kan undre sig over, om de mon ikke har fået arveforskud.


Top 
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Ung og overvægtig


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
Chart.dk
Danish translation by Olympus DK Team