Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS

Boardindeks » Ung og overvægtig




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Indlæg : fredag, 02. september 2011 19:10 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: torsdag, 30. oktober 2008 09:05
Indlæg: 5
Operationsdato: 21. okt 2008
Operationssted: Mølholm
Er alene med min 17 årige datter som er svært overvægtig og desuden er hun syg med ocd,adhd,angst og en spiseforstyerelse.. Hun har pt isoleret sig på sit værelse og ønsker ingen kontakt med sine venner og familie har gentagende gange henvendt mig til egen læge og andre fagpersoner for at høre om de vil hjælpe med en fedmeoperation da hun flere gange har tabt sig mange kilo men ender med at tage det hele på og mere til. Jeg mener at hendes mange diagnoser forværre hendes overvægt. men der er ingen hjælp eller forståelse at få.. Da de kun har sundhedsstyrelsen kriterier at følge som siger man skal være 25 år og have en bmi på 50..
Frygter det værste for min datter da hun fuldstændig har opgivet livet, på et tidspunkt hvor livet først rigtigt skal til at starte for hende.
Er ved at være desperat.. Er der nogen som kan rådgive mig til løsningsmuligheder da hun ender med at dø fra mig kan ikke vente til hun bliver 25 år. Er der andre der har stået i ligende situationer og hvad har i gjort... Kan der søges legater eller fonder til operationer i udlandet, eller er der muligheder for hjælp herhjemme.. ???


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : fredag, 02. september 2011 19:53 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 19. oktober 2010 12:14
Indlæg: 381
Geografisk sted: Lolland, Søllested.
Operationsdato: 22. feb 2011
Operationssted: Hamlet Søborg.
Hvorfor SKAL det være en operation? Jeg mener pigen er 17 år, ved hun overhoved hvad hun går ind til ved en operation? ved du?

Har i prøvet alle andre muligheder?
Der er en grænse på 25 år, og den er jo ikke sat der for sjov, en operation er jo ikke risikofrit.

Jeg mener at i burde henvende jer til en diætist, og få motion ind i hverdagen - det kan lade sig gøre, og specielt hvis du er motiveret til at hjælpe hende, hun er trods alt under 18 og du har mulighed for at gøre dit for at hun får det rigtige :-)

Jeg ville, hvis jeg var dig vente nogle år med bare at overveje en fedmeoperation til så ung en pige.

_________________
Med venlig hilsen Camilla


25 oktober 2010 kl. 9.00 - FU1 (117,7 )
10 Januar 2011 kl. 12.30 - Fu2 (113,3 )
14 Februar 2011 kl. 10.00 -GBY, med Peter Funch (vægt 110,1)
28 Februar 2011 kl. 7.00 -GBY er rykket hertil, pga.fejl med Hedin Jacobsen.
22 Februar 2011 kl. 7.00 - Har fået afbudstid med Hjørter Gislason. vægt 107,5
22 Juni 2011 - 4 mdr. kontrol på Hamlet, vægt 87,7 altså - 30 kg! 28 februar 2012 1 års kontrol på hamlet - minus 47 kg


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : fredag, 02. september 2011 20:24 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 03. september 2009 19:02
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Næstved
Operationsdato: 10. dec 2009
Operationssted: Hamlet, Søborg
Jeg har absolut intet grundlagt for at kunne rådgive dig, så det vil jeg holde mig fra....
.... men jeg forstår din angst for din datters fremtid og den afmagt, det medfører.

Jeg vil nok foreslå dig at tage kontakt til en støttegruppe relateret til din datters handicap. Du må have lidt hjælp til at støtte hende i et vægttab, hvis hun altså vil...

Pøj pøj

Marianne

_________________
Billede

Min Dagbog - Kommentarer til Min Dagbog

28.08.09 Læge henviser til GBYP
09.09.09 Hvidovre tilbyder FU d. 27.04.10
14.09.09 Omvisiteret til (Køge)Hamlet
17.11.09 FU1 på Hamlet
30.11.09 FU2 på Hamlet
10.12.09 OP på Hamlet

Højde: 170 cm
Startvægt: 116
Slutvægt: 63


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : fredag, 02. september 2011 23:26 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 19. juni 2008 10:23
Indlæg: 1636
Geografisk sted: Aalborg
Operationsdato: 31. aug 2009
Operationssted: Eira
Og nok også acceptere at din datters problemer med vægten er et sympom på hendes andre problematikker.
Mange unge med ADHD ender i misbrug, de fleste dog et hashmisbrug.

Tror I skal tage fat et helt andet sted end vægten og finde et tilbud - enten behandling eller undervisning indeholdende psyko education, så hun lærer at tackle og forstå hvad hun kan og ikke kan og får opbygget noget tro på sig selv. Derefter kan man se på vægten (som jeg ikke mener er hendes primære problem, bare det tydeligste for hendes omverden og derfor måske det hun også selv er mest fokuseret på).

Meld jer evt ind i ADHD foreningen - de kan rådgive jer om mulige "vinkler" på at klæde din datter på, til at kunne mestre sit liv med alle de problematikker hun har med sig. De ved meget mere end den praktiserende læge om tilbud tilpasset unge med ADHD.

Ønsker jer alt mulig held og lykke. Din datter fortjener et godt og glad liv - deriblandt at være slank. Forstår absolut også din bekymring, det er hårdt at hun har det så svært.
Men mener stadig ikke hun får det nemmere ved "bare" at tabe sig. Det er ikke kun det der "gør ondt" på hende.

_________________
-Helle
___________________
Dagbog Kommentarer
__________________________
Egen læge 2/4 09 Omv. Eira 17/4
FU1: 26.maj. FU2 27/8.
Operation 31/8 v. 124.5 kg
19/11-10; Henv., FU 31/1-11, 360 graders m. T-snit d. 24/8-11 i Grindsted. Brystløft m. eget fyld 12/11-12 I Esbjerg
___________________________

Billede
Billede Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 03. september 2011 00:17 
Offline
Permanent beboer
Permanent beboer

Tilmeldt: søndag, 24. april 2011 12:03
Indlæg: 101
Geografisk sted: Hemmet
Operationsdato: 10. okt 2011
Operationssted: Esbjerg
Som Hippie også skriver, så lyder det som om overvægten i virkeligheden er det mindste af problemet. Har du talt med børne psykiatrisk afdeling? De kan sætte nogle samtaler i gang i forhold til at få talt om både angst og spiseforstyrrelser. Angst og ocd kan godt hænge sammen og forstærke hinanden. Jeg ville så absolut finde et behandlingstilbud - slå i bordet hos kommunen, hvis hun har så mange diagnoser. Er hun diagnostiseret af fagfolk eller? Hverken hendes ocd, adhd eller angst vil forsvinde hvis hun taber sig. Ja - hun vil måske få en smule større selvværd, og ja - det er muligt at både medicin og andet påvirker hendes vægt, men I er nødt til at finde symptomerne og behandle dem først. Hvis din egen læge ikke kan/vil gøre noget, så må du henvende dig til kommunen, børne psyk og div støttegrupper. Men din datter skal have hjælp til de andre ting først og fremmest.

Rigtig god bedring med hende. Jeg arbejder selv på døgninstitution for unge misbrugere, så jeg VED, hvor hårdt det er for forældrene at stå og se ens barn blive dårligere og dårligere. Men det betyder ikke, at du er en dårlig forælder, hvis du henvender dig på kommunen - tvært i mod, så tager du hånd om problemet og henter den hjælp både du og din datter har brug for.

_________________
Billede


Sommer 2010: vejede 145 som det højeste.
4/5 - 11: Besøg hos lægen - vægt 132,7 højde 165 cm
5/5 - 11: Visiteret til Århus
24/5 - 11: Modtaget brev fra Horsens med tid d. 11. november 2011
27/6 - 11: FU1 i Esbjerg
19/9 - 11: Pusteprøve i Esbjerg - vægt 122 kg
23/9 - 11: Pusteprøve NEGATIV!
28/9 - 11: Patientskole
10/10 - 11: Operation


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 03. september 2011 09:09 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: tirsdag, 08. juli 2008 20:44
Indlæg: 1208
selv hvis man ser bort fra det med hendes alder.

Så vil de ikke operere folk med stærke psykiske problemer.

når man er opereret skal man også kunne tage vare på sig selv, og kunne overholde de spise regler der bliver sat op.

Du kan ikke leve hendes liv for hende, og dermed den måde hun skal spise for hende efter en operation. Så selvom hun fik operationen, og det for dig ser ud som om den er den eneste udvej ud af hendes overvægt, hvis ikke hun kan overholde spisereglerne, så vil hun ikke tabe sig, og gør hun det alligevel, så vil hun efter det første år tage på igen.

Det vil måske betyde at hun får større psykiske problemer, da det vil betyde endnu et nederlag.

du bliver nødt til at se de langsigtede konsekvenser, istedet for at se på en hurtig løsning for din datter her og nu, og så selvom det smerter en mor at se sin datter i den situation

Som der bliver sagt, ser det ud til at der først skal løses andre problemer her og nu. At hun skal lære at blive glad for sig selv, lære at komme ud, at tage hånd om sig selv.

Men for søren hvor det smerter mig at skulle være så og hård, og skrive sådan til dig, for det er meget nemmere at give dig råd til hvordan du kommer igennem systemet, og hjælper din datter, end og sige til dig, desværre, det får hun ikke hjælp til

Jeg ønsker dig og din datter al det bedste, og håber hun får den hjælp hun har behov for, både psykisk og fysisk.

_________________
Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 03. september 2011 09:40 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 28. december 2009 21:22
Indlæg: 3108
Geografisk sted: Nordjylland
Operationsdato: 10. aug 2010
Operationssted: Hamlet Århus
Jeg tror ikke at løsningen for din datter er en fedmeoperation, hun er alt for ung til at kende konsekvenserne af sådan en operation. Det er jo for resten af livet at hun skal overholde madplaner, vitaminer og kost, desuden kommer et vægttab ikke af sig selv, der skal kæmpes også selv om hun er opereret.

Desuden opererer de ikke folk med psykiske problemer incl spiseforstyrrelser.

tror du skal starte med at bestille tid ved lægen til en længere samtale, og så må i finde den bedste løsning for din datter og det kunne godt være en psykolog.

Håber at i finder en løsning for din datter.

_________________
Læs min dagbog her

Kommenter min dagbog her

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wh1Hz8k/]
Billede
[/url]

02/06- 10 Henvist til Aalborg vægt 116 kg BMI 40,1
04/08- 10 Opkald fra Hamlet/Århus om afbudstid til FU 6/8 YES
06/08- 10 FU1 vægt 103.2
10/08- 10 Operation GBY vægt 102,7

Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 03. september 2011 11:59 
Offline
Orakel
Orakel

Tilmeldt: tirsdag, 08. september 2009 12:43
Indlæg: 587
Kan det være noget af den medicin hun får, som giver hende mere appetit?

Min yngste er 19, og medicinen fik hende, til at tage på... Hun går til fitness og spiser sundt (...hun har mere ryggrad end jeg!) sammen med nogle veninder. Det er opmuntrende. Hun fik en gave, da hun havde tabt 5 kg. Nu er hun på vej til de minus 10... hun har OCD og muligvis ADD.... og nej, det er ikke nemt.

Tænker også... OCD foreningen fx. laver nogle grupper for unge... var det noget for din datter? Snakke sammen med andre ligestillede?

Håber på det bedste... min datter har ikke lyst, til at blive opereret... hun kan se, at jeg ska spise mange piller hver dag, ikke kan tåle nogle ting osv. Måske har det hjulpet hende, at tabe sig "den naturlige vej"...

_________________
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 07. september 2011 07:21 
Offline
Nysgerrig
Nysgerrig

Tilmeldt: torsdag, 30. oktober 2008 09:05
Indlæg: 5
Operationsdato: 21. okt 2008
Operationssted: Mølholm
Jeg har prøvet ALT dvs osse diatist osv osv.... Komunnen fryser os ude, der er ingen hjælp at hente er så magtesløs, hun er psykisk syg (svær) og samtidig ekstrem spiser og overvægtig. Vi kan ikke tage nogle steder da hun kun ønsker at dø i sin seng hvor hun er 24 timer i døgnet. Takker jer for alle jeres svar. Hilsen en famílie på to der snart blir kvalt i elendigheden


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 07. september 2011 09:27 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 19. juni 2008 10:23
Indlæg: 1636
Geografisk sted: Aalborg
Operationsdato: 31. aug 2009
Operationssted: Eira
Kan du ikke henvende dig på nærmeste psykiatriske skadestue så?

Eller netop få juridisk og lægefaglig bistand gennem en af interesse organisationerne. Det er deres ypperste formål (blandt andre naturligvis) - altså at hjælpe og måske endda bisidde folk som er fastlåste i deres situation.

Om det så er ADHD foreningen http://www.adhd.dk/

OCD foreningen http://ocd-foreningen.dk/ eller

foreningen for spiseforstyrrelser http://www.pslandsforening.dk/index.php


Ja, det er jo det der gør jeres situation så endnu mere ulykkelig.

Jg føler sådan med jer og håber at du via telefonrådgivning et af ovenstående steder kan se en støtte og et lille lyspunkt i at få kvalificeret hjælp til din datter.
For er enig med dig i dit forsøg på at få hjælp og erkende, at hendes situation kræver mere end hvad en mors omsorg og kærlighed kan udrette.

Ønsker du finder kræfterne til at søge hjælp - og at kvalificerede mennesker hører dit nødråb, så din datter kan komme i en form for behandling.

Mange varme tanker....

_________________
-Helle
___________________
Dagbog Kommentarer
__________________________
Egen læge 2/4 09 Omv. Eira 17/4
FU1: 26.maj. FU2 27/8.
Operation 31/8 v. 124.5 kg
19/11-10; Henv., FU 31/1-11, 360 graders m. T-snit d. 24/8-11 i Grindsted. Brystløft m. eget fyld 12/11-12 I Esbjerg
___________________________

Billede
Billede Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 07. september 2011 11:15 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: fredag, 05. december 2008 13:29
Indlæg: 1024
Geografisk sted: Østjylland
enol skrev:
Jeg har prøvet ALT dvs osse diatist osv osv.... Komunnen fryser os ude, der er ingen hjælp at hente er så magtesløs, hun er psykisk syg (svær) og samtidig ekstrem spiser og overvægtig. Vi kan ikke tage nogle steder da hun kun ønsker at dø i sin seng hvor hun er 24 timer i døgnet. Takker jer for alle jeres svar. Hilsen en famílie på to der snart blir kvalt i elendigheden


Det er "hårdt" det jeg skriver nu, men kærligt ment for jer begge.

Har du overvejet at stoppe med at tage ansvaret for hende overgive det til en anden? du skriver at hun er i sin seng 24 timer i døgnet, og ekstrem spiser, det kan kun lade sig gøre hvis du servicere hende....

Måske skal du tænke helt anderledes, hvad mister du ved at hun ikke har brug for dig?, hvad vinder du ved det osv. - har du mod på at prøve noget helt andet, se indad, tage andel I at I er kommet i den her situation, så kan jeg varmt anbefale at læse bogen FORVIKLINGER af Doris E. Fischer

Kh. Jannie

_________________
Jannie

Læs min dagbog her
Kommenter min dagbog her

GBY på Glostrup 22. april 2009
operationsvægt 110,3
Udv. maveplastik på Give 7. okt 2010
Bryster m.m. på Give 29. april 2011

Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 07. september 2011 11:41 
Offline
Orakel
Orakel

Tilmeldt: tirsdag, 08. september 2009 12:43
Indlæg: 587
Ellers vil jeg stærkt anbefale, at du møder andre forældre i samme situation... det kan du gøre fx ved ocd forening, men adhd forening må også have nogle grupper... Det hjælper kolossalt meget, at snakke med andre, som kender situationen udefra. OCD forening har også et forum på deres hjemmeside...

_________________
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 07. september 2011 13:27 
Offline
Proteinluns (Superbruger)
Proteinluns (Superbruger)
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 28. december 2009 21:22
Indlæg: 3108
Geografisk sted: Nordjylland
Operationsdato: 10. aug 2010
Operationssted: Hamlet Århus
enol skrev:
Jeg har prøvet ALT dvs osse diatist osv osv.... Komunnen fryser os ude, der er ingen hjælp at hente er så magtesløs, hun er psykisk syg (svær) og samtidig ekstrem spiser og overvægtig. Vi kan ikke tage nogle steder da hun kun ønsker at dø i sin seng hvor hun er 24 timer i døgnet. Takker jer for alle jeres svar. Hilsen en famílie på to der snart blir kvalt i elendigheden


Du skal have fat i lægen for der er brug for hjælp, så må lægen kunne få din datter indlagt på f.eks psykiatrisk.

_________________
Læs min dagbog her

Kommenter min dagbog her

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wh1Hz8k/]
Billede
[/url]

02/06- 10 Henvist til Aalborg vægt 116 kg BMI 40,1
04/08- 10 Opkald fra Hamlet/Århus om afbudstid til FU 6/8 YES
06/08- 10 FU1 vægt 103.2
10/08- 10 Operation GBY vægt 102,7

Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : onsdag, 07. september 2011 17:54 
Offline
Permanent beboer
Permanent beboer
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 13. september 2010 10:22
Indlæg: 214
Operationsdato: 5. apr 2011
Operationssted: Hamlet søborg
jeg ville ta hende i hånden og køre hende ud på psykiatisk skadestue, så hun kan komme i behandling og få noget livsmod. For ikke før hun får lyst til at leve får hun heller ikke lyst til at seriøst at tabe sig.

_________________
Mange Qnuzer Maria


Billede


Top 
 Profil  
 
 Indlæg : lørdag, 10. september 2011 12:14 
Offline
Superbruger
Superbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: mandag, 15. januar 2007 22:15
Indlæg: 1172
Med det problemer du beskriver vil hun dø af en fedmeoperation.

Du er nødt til at indstille dig at selv betale for behandling af hendes "sindstilstand" - det offentlige ikke har plads til alle - især hvis hun ikke selv går ned og kæmper for en behandling får I intet ... sådan virker det desværre i dag. (og hvis her er nogen som får hjælp så skal I vide den slags sager findes ... hjælpen er noget man er heldig at få ... mange får intet og der er ingen gylden mellemvej!)

Hendes problemer er kompleks udefra det du beskriver og dermed kan I være del af flere private foreninger, men prøv www.dukh.dk de er ikke meget for "socialsager" og kan bedre håndtere enkeldte diagnoser. Så prøv med det I har fået diagnosticeret for at få dem til at bistå jer med hjælp. OCD er nu klart den jeg vil "bruge" hvis jeg er dig, da det er en kendetegn ved mange af deres patienter at have angst, og heraf spiseforstyrellsen ...

_________________
Læs /
Skriv /
Billede
Billede
Startvægt 155kg
Banding den 30. marts 2007: 140.6kg
Vægt den 19. april 2009: 76 kg
Vægt den 1. sept 2009: 111 kg
Bypass den 8. oktober 2009
Vægt den 28. aug 2011: 70.9 kg

http://intelligenteboern.dk http://www.olekyed.dk https://www.facebook.com/2eDansk


Top 
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Boardindeks » Ung og overvægtig


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
Chart.dk
Danish translation by Olympus DK Team