Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS

Boardindeks » Ung og overvægtig




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Indlæg : fredag, 02. februar 2007 21:47 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: søndag, 29. januar 2006 16:29
Indlæg: 558
Geografisk sted: Slagelse
At være ekstremt overvægtig er i sig selv meget problematisk, men hvordan forholder man sig når man er ung og fedmekirurgi synes at være den eneste udvej?

Mange brugere af denne side har en vis alder og har allerede gjort sig nogen livserfaring og kan bedre forholde sig til enorme emne som fedmekirurgi er. Men hvad gør man når kun er teenager eller måske lidt ældre? Hvilke muligheder har jeg? Hvem kan jeg snakke med? Og hvor henvender jeg mig?

Dette forum har til hensigt at behandle disse emner og mange andre så helt unge overvægtige kan få svar på deres spørgsmål og bekymringer.

_________________
GBYP 02.02.05 Hamlet.
Dagbog
Kommentér
Hjemmeside: www.gastric-bypass.dk
Billede


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : lørdag, 17. januar 2009 13:23 
Offline
Debattør
Debattør

Tilmeldt: fredag, 16. januar 2009 20:32
Indlæg: 29
Geografisk sted: Sydsjælland
Hej med dig.

Jeg er selv 23 år, og har været overvægtig siden konfirmationsalderen..

Jeg snakkede med min læge, som mente at når man er så stor, at en GB ka komme på tale, så er der tale om en sygdom- altså fedmen.. Når man når den størrelse, mener mange læger og eksperter at det er den eneste løsning, da du nok ka tabe en masse kg selv, men de ryger ofte på igen (se fx på Marethe Kasten fra Merethes Mave, hun tabte en masse kg, men de røg direkte på igen)

Jeg besluttede mig for at få en GB da jeg ser det som min eneste udvej.. Pulver, piller pg plastre virker bare ik, og jeg har ik nok selvdiciplin til at holde mig fra de gode sager..
Jeg ska IKKE ha mulgiheden for at ku synde i høj grad, derfor mente jeg at BG ville være godt, da din mave er meget lille og fedt/ sukker gir hjertebanken og genrelt ubehag, så det lærer man hurtigt at passe meget på med..

Jeg venter på min BG og er meget spændt.

Læs lidt på nettet (evt på hamlets hjemmeside) der er nogle krav, bla til dit BMI, som ska være højere hos mænd end kvinder..
Og gør dig nogle overvejelser- det er jo for altid.. men hvad er vigtigts- mad eller livskvalitet og glæde??

Hvis du beslutter dig, så ska du snakke med din læge, som ka henvise dig til sådan en operation.. Nogle læger ska dog bearbejdes lidt, der Sundhedsstyrelsen stiller nogle krav.. Fx fik jeg at vide første gang, at jeg sku ha dokumentation fra diætister, over 1 år, at jeg ik ku tabe mig selv osv..
Anden gik jeg gik til læge, kom jeg til en anden, og han henviste mig med det samme..

Har du besluttet dig, men din læge ik vel henvise dig, så ka du blive privat patient på fx hamlet, det koster 130.000 kr, af egen lomme.. Ellers er der alternativet som mange benytter- at rejse til Belgien for ca 76.000 kr, af egen lomme.. der ska man heller ik tabe 8 % af egen kropsvægt.. kender en der har været der, og det var kun positivt, selvom man tænker sit, om at ta til udlandet..

Håber du ku bruge det til lidt.


Top 
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Boardindeks » Ung og overvægtig


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
Chart.dk
Danish translation by Olympus DK Team