Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS

Boardindeks » Ung og overvægtig




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
 Indlæg : onsdag, 23. januar 2008 23:13 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 17. august 2006 05:15
Indlæg: 296
Geografisk sted: Kolding
Nej der er ikke kommet nye regler endnu, men de er undervejs engang i februar, og havd de nye regler helt handler om er et lidt lukket land ind til videre, men lige så snart de er fremme vil je få dem til sendt, og vil derefter få dem lagt ind på div. sider.

Ind til de nye regler er kommet, er kravene få at få en operartion en BMI på 40 (med følgessygdomme, så som diabetes 2 m.m. er den 35)

Alderen er fra 20-60 år.

Og et godt råd til alle jer der læse herinden, Hold jer til de gamle regler indtil de nye er offentlig gjort, alt andet vil være meget frastrerende for de nye der kommer til.

Har du brug for en bisidder så klik ind på www.bi-sidder.dk eller ring på 41 99 86 43

_________________
Har du brug for en bisidder så klik ind på www.bi-sidder.dk eller ring NYT TLF NR: 60727593

Billede

Opereret på Hamlet d. 19 november opvægt 172 kg
Tabt 58 kg efter op.


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : torsdag, 24. januar 2008 22:08 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol

Tilmeldt: tirsdag, 22. januar 2008 19:00
Indlæg: 85
Geografisk sted: Amager
Maxervaks skrev:
Nej der er ikke kommet nye regler endnu, men de er undervejs engang i februar, og havd de nye regler helt handler om er et lidt lukket land ind til videre, men lige så snart de er fremme vil je få dem til sendt, og vil derefter få dem lagt ind på div. sider.

Ind til de nye regler er kommet, er kravene få at få en operartion en BMI på 40 (med følgessygdomme, så som diabetes 2 m.m. er den 35)

Alderen er fra 20-60 år.

Og et godt råd til alle jer der læse herinden, Hold jer til de gamle regler indtil de nye er offentlig gjort, alt andet vil være meget frastrerende for de nye der kommer til.

Har du brug for en bisidder så klik ind på www.bi-sidder.dk eller ring på 41 99 86 43








Dvs at alle får den OP bare ik mig eller?? mit BMI er 43..
Hvad jeg har hørt og læst mig frem til, så er der nye regler.. før skulle man vente et år eller mere før de overhovedet ville tage stilling om man var godkendt til den Op.. idag bliver folk op efter blot nogle måneder..

ja forstår det altså ikke


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : fredag, 25. januar 2008 06:09 
Offline
Orakel
Orakel
Brugeravatar

Tilmeldt: torsdag, 17. august 2006 05:15
Indlæg: 296
Geografisk sted: Kolding
Hej Malibou

Nej der er ikke kommet nye regler, det har altid været sådan at man skal have haft et dokumenteret mislykkedes forsøg (og dokumenteret, betyder at at du enten ved egenlæge, diætist, ophold på kurcenter eller lign.)

Endvidere skal du have en BMI på 40 (35 hvis du har følgesygdomme, af din overvægt, eller har diabetes 2)

og du skal være mellem 20-60 år.

Det er de regler der er gældene nu.

Har du fået andet oplyst, vil jeg meget gerne hjælpe dig med at kommer videre, for de oplysninger du har fået er ikke rigtige.

Mvh.

Michael

Har du brug for en bisidder så klik ind på www.bi-sidder.dk eller ring 41 99 86 43

_________________
Har du brug for en bisidder så klik ind på www.bi-sidder.dk eller ring NYT TLF NR: 60727593

Billede

Opereret på Hamlet d. 19 november opvægt 172 kg
Tabt 58 kg efter op.


Top 
 Profil  
 
 Titel: ....
 Indlæg : fredag, 25. januar 2008 08:27 
Offline
Sludrechartol
Sludrechartol

Tilmeldt: tirsdag, 22. januar 2008 19:00
Indlæg: 85
Geografisk sted: Amager
Hej Michael.

Min læge har prøvet at hjælpe mig i mange år, med at tabe mig... har prøvet alt, og nu har han henvist mig til Hvidovre...

Så håber da på jeg kan få den OP.. og jeg ønsker den ikke kun for at tabe mig, men også for mit heldbred skyld, jeg har problemer med mit hjerte...

Men jeg venter stadig spændt på at høre noget fra Hvidovre og så må jeg tage den derfra..

Og så vil jeg lige sige, super flot med dit vægttab og ønsker dig alt held og lykke fremover :-)

Hilsen Maria


Top 
 Profil  
 
 Titel: hejsa
 Indlæg : onsdag, 16. april 2008 18:29 
Offline
Debattør
Debattør

Tilmeldt: torsdag, 03. april 2008 18:30
Indlæg: 28
Geografisk sted: brøndby
hej
ved godt det er ved at være længe siden men er nysgerrigom du et blevet henvist til op???
ellers ville jeg lige fortælle jeg er lige blevet henvist til samtale og jeg har en bmi på 41 og er 22 år

Qnuzz

_________________
Qnuzz Stina

Egen læge d.14/4-08
omvisiteret til hamelt i maj 08
forsamtale hamlet d 16/6-08
operation 22/10-08

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjzkNDE/]
Billede
[/url]


Top 
 Profil  
 
 Titel: hej
 Indlæg : onsdag, 16. april 2008 21:42 
Offline
Orakel
Orakel

Tilmeldt: søndag, 28. maj 2006 08:52
Indlæg: 960
Geografisk sted: Sindal
Ja jeg troede osse at det hed BMI 40 og over 20 år...


Men, det må da være begrænset hvor mange slankekure man i den alder har kunne opnå, dermed ikke sagt at jeg mener du ikke skal have operationen, men det er for mange (osse jeg selv) sidste udvej. Jeg tror heller ikke jeg kunne leve med et NEJ, men jeg HAR osse prøvet alt det der har været på markedet og lidt mere til, uden varigt held, men dette er sket igennem mange år, altså jeg har ikke kunnet tabe mig uden hjælp, og den drastiske hjælp er og bliver en operation. Livet med en bypass er ikke bare at man slanker sig, det er hele ens verden der bliver forandret, og ingen af os ved, hvordan fremtiden ser ud.

Jeg håber at du får det du allerhelst vil ha, men kan godt se det fra din læges side af...... lidt. Dog skal han ikke selv "opfinde" nye regler, den holder ikke.

Held og lykke.

Solveig

_________________
Billede


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : torsdag, 17. april 2008 07:12 
Offline
Debattør
Debattør

Tilmeldt: torsdag, 03. april 2008 18:30
Indlæg: 28
Geografisk sted: brøndby
man kan have været gennem rigtig meget på få år ss...
på må mine små 22 snart 23 år har jeg stort set altid været på kur, min mor har altid forsøgt at hjælpe mig da hun selv har nemt ved at tage på men vi er for tit faldet i så derudover har vi prøvet julemærkehjem, vægtkonsulnterne, nupopulver, andre pulver, sulte kure, træning osv så selvom man er ung kan man godt føle man bare ikke kan mere...
jeg kan i hvertfald heller ikke mere så kan godt forstå dig*SS'

_________________
Qnuzz Stina

Egen læge d.14/4-08
omvisiteret til hamelt i maj 08
forsamtale hamlet d 16/6-08
operation 22/10-08

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjzkNDE/]
Billede
[/url]


Top 
 Profil  
 
 Titel: ...
 Indlæg : mandag, 29. december 2008 17:55 
Offline
Superbruger
Superbruger

Tilmeldt: tirsdag, 11. november 2008 14:09
Indlæg: 1014
Operationsdato: 0- 0-2009
Operationssted: Eira
altså det nyeste jeg har hørt er det med man nu kun skal være 18 :)

men altså min egen læge valgte også at stikke mig en løgn hele 2 gange , 3. gang gik jeg op og sagde :" jeg vil gerne ha du sender en henvisning"
og det kan han/hun ikke nægte dig.


Top 
 Profil  
 
 Titel: ...
 Indlæg : lørdag, 07. februar 2009 13:56 
Offline
Superbruger
Superbruger

Tilmeldt: tirsdag, 11. november 2008 14:09
Indlæg: 1014
Operationsdato: 0- 0-2009
Operationssted: Eira
jeg har hørt rygter om at det skulle være sån ;)
men jeg har dog ikke hørt det er trådt i kraft:b


Top 
 Profil  
 
 Titel: ...
 Indlæg : fredag, 27. marts 2009 11:45 
Offline
Permanent beboer
Permanent beboer
Brugeravatar

Tilmeldt: onsdag, 25. februar 2009 14:25
Indlæg: 161
Geografisk sted: Randers
Operationsdato: 30. okt 2009
Operationssted: Eira
Jeg er 22 har en bmi på 48.et eller andet og jeg gik til lægen og spurgte ang. graviditet og han sagde han ville sende mig til eksperterne og ja så skrev han en henvisning til op faktisk uden jeg vidste det men TAK Lars jeg glæder mig så meget :)

så det der med alder hmm ikk i mit tilfælde ihvertfald

_________________
30/10-09 OP Eira (vægt 155kg)

Resultater indtil videre udover vægt tab:
Gået fra str 56 til 50-52 i bluser
Gået fra str 58 til 50 i bukser
Ingen smerter i knæene mere
Gået 2-2½ skostørelse ned
Smidt 21 cm på talejen og 27 cm på hoften
Kan slå koldbøtter med min søn :D


Billede
Billede


Top 
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Boardindeks » Ung og overvægtig


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
Chart.dk
Danish translation by Olympus DK Team